2017 - Seminari de recerca d'Organització d'Empreses

Programació del Seminari:

• Dimarts, 26 de setembre de 2017 a les 10:30 h.
Artificial Intelligence & Machine Learning are we there yet? com a ponent, Robert Stefan Győrödi, professor at the University of Oradea, Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, Department of Computer Engineering and Information Technology.
  • Dimarts, 25 d'abril de 2017 a les 12 h.
Introducció a l'anàlisi de xarxes com a ponent, Oriol Lordan - Enginyer Aeronàutic, Doctor en Organització d'Empreses i professor Lector de la Universitat Poiltècnica de Catalunya.

Continguts dels Seminaris:

Introducció a l’anàlisi de xarxes

Data: Dimarts, 25 d'abril a les 12 h. (ETSEIB Edifici H, Planta 7- Seminari 1)

Descripció:

Els sistemes biològics i químics, les xarxes neuronals, les espècies que interactuen socialment, Internet i la World Wide Web, són només alguns exemples de sistemes compostos per un gran nombre d'unitats dinàmiques altament interconnectades. El primer enfocament per capturar les propietats globals d'aquests sistemes és modelar-los com grafs on els nodes representen les unitats dinàmiques, i els enllaços representen les interaccions entre ells. D'una banda, els científics han d'afrontar qüestions estructurals, com la caracterització de la topologia de xarxes complexa, revelar els principis unificadors que són la base de xarxes reals i desenvolupar models per imitar el creixement d'una xarxa i reproduir les seves propietats estructurals. D'altra banda, moltes qüestions rellevants sorgeixen quan s'estudia la dinàmica de les xarxes complexes, com analitzar-ne la seva robustesa enfront desconnexions o els efectes de contagi de diferents estats a mitjançant l’estructura de la xarxa. En aquest seminari és una breu introducció a l’anàlisi de xarxes complexes on (1) es presentaran diferents mètriques per analitzar-ne la seva topologia, (2) s’introduiran els principals models de xarxa i (3) es revisaran articles on es duen a terme estudis estàtics i dinàmics.

Un article d’exemple d’investigació en xarxes complexes aquí.

Ponent:

Oriol Lordan és Enginyer Aeronàutic i Doctor en Organització d’Empreses per la UPC. Actualment és professor lector en el departament d’Organització d’Empreses de la UPC. Els seus camps d’investigació són el transport aeri i l’anàlisi de xarxes complexes, tot i que també ha publicat en altres camps de ciències socials. Per a més informació: http://futur.upc.edu/OriolLordanGonzalez

Artificial Intelligence & Machine Learning are we there yet?

Data: Dimarts 26 de setembre Hora: 10:30 (Sala 011 Edifici C5 del Campus Nord, C/Jordi Girona, 1-3, Barcelona (Veure localització)

Descripció:

In this seminar, a short history of AI & ML will be presented followed by today’s main topics in this area together with their current status, namely Universal Encyclopedia, Predictive Analytics, Personal Assistants, Deep Learning, Conscious Computer Beings, Robotics, etc. Moreover, a short demonstration will be done by using Microsoft’s Azure ML and Cognitive Services – in order to see how these can be used in your own applications and research and what else we can use in our AI & ML projects. In this demonstration, we will see a short presentation of the available toolkits, such as CNTK (Microsoft’s Computational Network Toolkit), TensorFlow (Google’s opensource approach to expand research in this area), Theano (Theano Development Team), and Torch (Facebook, Google, … collaboration project). Finally, there will be a discussion about current and possible projects or project ideas that could benefit from incorporating these technologies. If time allows a practical sample using Cortana with specific voice commands for an application will also be presented..

Ponent: