2013 - Seminari de recerca d'Organització d’Empreses

Programació del Seminari: Any 2013

• Dilluns, 6 de maig de 2013, Hora: 10:00

Evaluación de modelos de ecuaciones estructurales con R

José M. Sallán Leyes, Professor Titular del Departament d'Organització d'Empreses
  • Dimarts, 18 de juny de 2013, Hora: 10:00

Investigación sobre prácticas innovadoras de gestión de la producción

Jordi Olivella Nadal, Professor Titular del Departament d'Organització d'Empreses

Continguts dels Seminaris: Any 2013

Evaluación de modelos de ecuaciones estructurales con R

Ponent: José M. Sallán Leyes
Idioma: Català
Lloc: Seminari 1, planta 7 Campus Diagonal Sud, Edifici H. Av. Diagonal, 647 Barcelona (Veure localització)
Data: Dilluns 6 de maig Hora: 10:00

Resum:

L'avaluació de models d'equacions estructurals o structural equation modeling (SEM) és una tècnica molt utilitzada a diversos camps de recerca a les ciències socials, com ara màrqueting, gestió de recursos humans i comportament organitzatiu. La tècnica permet avaluar de manera simultània la relació entre variables observables i variables latents (model de mesura), i la relació entre variables latents (model estructural). Tradicionalment s'ha fet servir software propietari per analitzar SEM, però estan sorgint alternatives de software obert, al voltant de l'entorn de programació R. L'objectiu del seminari és mostrar alternatives per analitzar SEM amb R, molt especialment el paquet lavaan.

Ponent:

Doctor en Organització d’Empreses, Enginyer Industrial i professor Titular de la Universitat Politècnica de Catalunya. Actualment és director del Departament d'Organització d'Empreses. Imparteix docència en matèries d'Empresa i Organització Industrial, i tècniques quantitatives per a la recerca. Investiga en comportament organitzatiu, i en modelització de xarxes complexes.

(Clica aqui per més informació)

Investigación sobre prácticas innovadoras de gestión de la producción

Ponent: Jordi Olivella Nadal
Data: Dimarts 18 de juny Hora: 10:00

Resum:

Las prácticas innovadoras de gestión de la producción dan lugar a temas de investigación de gran interés tanto por la investigación en sí misma como por sus implicaciones prácticas. Debido al carácter innovador, y por tanto poco extendido, de las prácticas a analizar los métodos exploratorios son los más apropiados. Se comentaran algunos ejemplos de este tipo de estudios y se discutirán las cuestiones metodológicas que se plantean en estos casos.

Ponent:

Graduate in Economic Sciences and Business Administration and Insurance Actuary from the Universitat de Barcelona, UB. PhD in Business Administration from the Universitat Politècnica de Catalunya, UPC. He developed the doctoral thesis "The organization of the work and the phenomenon of the absenteeism, a model applied to the Spanish companies".

He worked in the insurance industry as a life actuary. From 1994, lecturer and researcher at Universitat Politècnica de Catalunya, UPC. Research stays at Know Center, Graz and at Department of Industrial & Manufacturing Engineering, Penn State University, Pennsylvania, US.

Research interest

- Optimal cross-training and task assignment policies in manufacturing and services. Analysis of learning and forgetting effects, determination of optimal learning paths and establishment of plans to obtain and maintain cross-training.

- Analysis of work organization practices of high performance organizations, identifying best practices on labour relations, organizational structures and key production indicators.

- Working time flexibility and production planning with working time flexibility. Cost and performance analysis of working time flexibility clauses, in particular working time accounts.

(Clica aqui per més informació)